Nu har det börjat!

Efter många år med en viljan att åka och studera i USA, så började det äntligen bli seriöst. Var på informationsmöte om STS i Göteborg en kväll med mamma. Har efter det tittat runt på många olika företag, för att hitta ett som passa just mig! Efter mycket letande fick jag en broschyr på posten en dag, ett företag som heter EXPLORIUS kom ut med en katalog om vad de hade och erbjuda. Började titta närmare på detta företaget och bestämde mig sedan för att skicka in en intresseanmälan, som enbart innebar att du var intresserad av att höra mer, och komma på en intervju. Fick kontakt med en kille från Explorius som berättade att en tjej som hette Thea skulle kontakta mig för att boka intervjutid, och att jag även skulle fylla i frågeformulär. 

Det blev bestämt tid och datum och intervjuen skulle hålla till på ett cafe i Vara. Var lite nervös påvägen dit, men mamma och pappa lugnade ner mig. Intervjuen flöt på bra och de intervjuade mig både på engelska och svenska, de hade även en del frågor till mina föräldrar och de hade massvis till dem. Man skulle sedan bli kontaktad om man blev antagen till deras program eller inte.

Jag och min familj åkte på semester till Egypten och då fick pappa ett mejl från Simone på Explorius, som sa att jag var antagen, LYCKLIG, var ordet jag blev då. På posten fick vi sedan då papper som skulle fyllas i, och nu är processen i full gång mycket som ska göras fram tills jag åker, visum ska fixas, engelska-prov ska göras, personligt brev ska skrivas och mycket mycket mer....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0