Amerikanska Ambassaden-Visum

I måndags kom jag hem från en välbehövlig semester i Barcelona, men kl 05:30 var det uppstigning på fredagen för att bege mig till huvudstaden och fixa visum. Åkte x2000 upp med mamma och kl 09:30 befann vi oss utanför ambassaden i en lååååång kö. Har inte vart så nervös på väldigt länge, och det var vi nog allihop som stod och väntade på att få komma in. Efter 3 timmars väntan ute, i det inte så fina vädret, fick jag äntligen börja mitt besök. Först fick jag säga hejdå till mamma och ställa mig utanför den första kontrollen, då fick man lämna in pass, gå igenom security och kolla igenom så allt var med! Sedan gick man in till själva ambassaden där var i stort sett alla som kommit in från kön. Där började nästa långa väntan, först väntan i en timma, tills man lämnade in papprerna och sedan vänta ännu en timma, för att ta fingeravtryck och sedan ännu en timma för några intervju frågor på engelska, oerhört lätta frågor att svara på! Efter besöket äntligen var klart blev det mat på hotell diplomat och lite shopping innan tåget tog oss hem igen!
Idag fick jag mitt visum hemskickat på posten, nu är det inte långt kvar..
Ha d gött Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0