Graceland, Homecoming och t-storms

Hänt mycket sen jag bloggade sist! Fullt upp här hela tiden men ska försöka berätta lite vad jag gjor de senaste veckorna! Jag spendera en helg i moscow, en förort till Memphis, där utbytesstudenten Luka bor, Martin den andra utbytesstudenten kom också och vi grilla hela lördagskvällen och badade i deras pool, sköt lite med några gevär de hade! Nästa dag bar det av till Memphis där de hade fixat VIP biljetter till the king of rocks hus, graceland! Kul att se huset, privatflygplanen, bilarna med mera! Men mycket överskattat ställe! Sen drog vi och åt på McDonalds!

Har också vart och shoppat lite i Jackson med familjen, åt på en god resturang och jag fick äntligen köpt lite abercrombie saker( lite för mycket)!

I måndags hade vi Labour day, och då drog jag och Carson (min granne) till Jackson där mötte vi några av våra kompisar in the mall, för att äta chick-fil-a, mm bästa jag ätit på länge! Sen drog vi till en glassbar vid namn YOLO!! Sen åkte vi mest runt och larva oss i Jackson! Grym dag!!
På tisdagen var det dags för Homecoming week, det är en vecka där man i stort sett förbereder skolan för den stora footballmatchen som går av stapeln på fredagen! Tisdagen hade vi twinday, jag och min kompis Emily klädde ut oss som tvillingar, onsdag var camo-day och torsdag var power puff day, det betyder att tjejer spelar football mot varandra på kvällen på footballsplanen! Innan footballen är det the parade där man åker genom stan på float man byggt, juniors för sig, senior för sig själv osv. Sen drog vi till power puffen, men efter 10 minuter börja det storma, alla börja skrika och springa och de avbröt power puffen! Vi satt i Carsons bil ett tag , jag carson Jennifer och kaitlyn, innan vi åkte hem!!
Idag,fredag, var det spiritday, då klär man ut sig för att supportra laget!! Sen är det ett peprally och då uppträder cheerleaderna och bandet spelar och de presenterar Homecoming drottningarna!!!! Efter skola åkte jag hem för att sedan bli upplockad av katies och hennes pojkvän för att åka till matchen! De leverera matchbollen med helikopter, coolt! Men matchen hann knappt börja innan det börja storma och blixtra igen! De blåser av matchen och jag katie och hennes pojkvän åkte till bobs burgers hade riktigt kul och åt god mat!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0